Скандални снимки с пищна софра, преливаща от суджуци и шунки, опъната в Националната художествена галерия, взриви социалните мрежи.
Около софрата седят дами и господа с чаши и вилици в ръце и участват в невиждан пир сред произведенията на изкуството. На масата особено активни са били Чочо Гюзелев и жената на Гого Лозанов – Галя, твърдят осведомени от артсредите, категорични, че такова освинване Двореца не помни.
В интернет пространството заваляха гневни въпроси – какъв е този бардак, кой си позволява да се тъпче върху царския паркет? Що за парвенющина е това?! И за какво изобщо се използва територията на бившия дворец?!
Оказа се, че „Голямото плюскане” е по идея на шефката на галерията Яра Бубнова. Поводът е откриването на 22 ноември на изложбата на Ода Жон – артистичен псевдоним на българската художничка Михаела Дановска, която правела кариера във Франция. За нея е известно, че навремето е успяла да омае възрастния и заможен германски художник Йорг Имендорф, вече покойник.
От Националната галерия обясняват, че коктейлът в Балната зала бил назован от Ода Жон „Вечеря – натюрморт“. Визията, сценарият, както и „скулптурните елементи в аранжирането на масите”, били създадени от самата художничка в тясна връзка с концепцията на изложбата.
Демек, това не е било обикновено плюскане, а пърформанс! От институцията, ръководена от Бубнова уточняват, че нямат отношение към финансирането на „проявата”.
„Леко съм озадачен от този „пърформанс” в Националната галерия. Гледката не е от най-приятните, дори да говорим за изкуство. Но това е Национален музей. Не вярвам как това би могло да се случи в Лувъра, в Уфици, Прадо, в Третяковската галерия… Националните музеи имат съвсем друго предназначение за мен”, каза Вежди Рашидов, шеф на парламентарната комисия по култура, помолен за коментар.
ВАЖНО! АБОНИРАЙТЕ СЕ ЗА ФЕЙСБУК СТРАНИЦАТА. УТРЕ ЩЕ КАЧИМ ГОЛЕМИ РАЗКРИТИЯ И НОВИНИ, СЛЕДЕТЕ НИ